Na grupie 3 zorganizowaliśmy naszym maluchom zajęcia o tematyce wiosennej. Kontynuując wspomaganie integracji sensorycznej u dzieci na początek stworzyliśmy „wiosenną ścieżkę zdrowia”. Dzieciaki przebrane za żabki miały za zadanie chodzić po różnych fakturach boso. Zajęcia te doskonale pobudzają zmysły. Właściwe poruszanie się po takich przedmiotach zwiększa aktywność ruchową, doskonali kontrolę nad własnym ciałem oraz wzmacnia koncentrację.
Inną zabawą, która bardzo zainteresowała naszych małych odkrywców, była zabawa z podświetlanym pudełkiem. Taki rodzaj zajęć stymuluje przede wszystkim zmysł wzroku. Wystarczyło światło w pudełku, kolorowe przezroczyste klocki, kwiatuszki zrobione z landrynek, i dzieciaki same wymyślały zabawy, segregowały, sortowały, układały itd. Na podświetlanym pudełku malowaliśmy także solą, ta zabawa plastyczna sprawiła maluchom dużo frajdy, a przy okazji stanowiła źródło stymulacji sensorycznej. Bardzo ciekawym zajęciem była również zabawa „czarodziejską kulą”, która dostarczyła dzieciom ciekawych efektów wizualnych.
Integracja sensoryczna to niezwykle ważny proces, regulujący pracę układu nerwowego u dziecka dlatego zachęcajmy dzieci do różnych kreatywnych, odkrywczych zabaw również w domu.