MIESIĘCZNY PLAN PRACY MAJ
- Rozwój poznawczy i muzyczno- ruchowy.
- Poranne zabawy integracyjne z dziećmi: „Wszyscy są, witam Was”, „Tu paluszek”.
- Zabawy kołowe ze śpiewem: „Chodzi lisek ”,„Kółko graniaste”, „Stary niedźwiedź ”.
- Dzień Flagi- przedstawienie symboli i barw narodowych. Wysłuchanie hymnu narodowego „Mazurek Dąbrowskiego”.
- Dzień kosmosu- poznajemy kosmos, planety, rakietę. Zapoznanie i nauka piosenki „W układzie słonecznym wirują planety”.
- Dzień Mamy - przedstawienie ilustracji, na których jest mama. Rozmowa o rodzicach. Omówienie w jaki sposób i w jakich pracach można pomóc mamie. Nauka piosenki „ Choć mam rączki małe i niewiele zrobię, pomogę mamusi, niech odpocznie sobie”.
- Zagadki o leśnych zwierzętach i mieszkańcach łąki z wykorzystaniem ilustracji.
- Rozwój motoryki dużej, rozwijanie sprawności ruchowej.
- Zabawy ruchowo- naśladowcze do piosenek „Gimnastyka- dobra sprawa”, „Woogie- Boogie”, „Głowa, ramiona, kolana, pięty”.
- Tor przeszkód przy użyciu puf, jeżyków i innych przyborów sportowych.
- „Wycieczka z mamą i z tatą”- zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci poruszają się po sali w rytm piosenki. Gdy muzyka cichnie, dzieci zatrzymują się, a opiekunka podaje hasło, np. auto- dzieci naśladują jazdę samochodu i jego odgłos, na hasło pociąg- ustawiają się jedno za drugim, na hasło miotła- naśladują zamiatanie podłogi.
- Odkrywanie i rozwijanie plastycznych zdolności dziecka.
- Flaga Polski- wyklejanie konturów flagi- techniką wydzieranki z kolorowego papieru.
- Dzień Mamy- wykonanie laurek „Bukiet dla mamy” doklejanie kwiatów wykonanych z kółek do papierowego bukietu.
- Wspólne wykonanie makiety „W układzie słonecznym”.
- Rozwój społeczno- emocjonalny.
- Dalsze doskonalenie nawyków porządkowych po skończonej zabawie: segregacja zabawek i odkładanie na właściwe miejsce.
- Kontynuowanie wspomagania nauki samodzielności podczas rozbierania i ubierania się (kapcie, skarpetki, piżamki itd.).
- Wspólne rozwiązywanie konfliktów.
MIESIĘCZNY PLAN PRACY CZERWIEC
- Rozwój społeczny.
- Nauka dzielenia się zabawkami. Zapoznanie dzieci z książeczką pt. „Kicia Kocia. To moje!” Anity Głowińskiej.
- Dzień Dziecka. Zabawy integracyjne z chusta animacyjną, wspólne tańce, malowanie kredą i wymienianie się kolorami miedzy dziećmi, łapanie baniek, jazda w pociągu i taniec po kole.
- Rozwijanie mowy i myślenia.
- Owoce z naszych lasów i sadów, warzywa z naszego ogródka. Rozmowa z dziećmi na temat znanych im owoców i warzyw oraz dopasowywanie do nich miejsca w którym rosną.
- Mój Tatusiu Ja Cię kocham. Nauka piosenki na Dzień Ojca oraz rozmowa na temat tego co każde z dzieci najbardziej lubi robić ze Swoim Tatusiem.
- Niech żyją wakacje rozmowa z dziećmi na temat zbliżającego się małymi kroczkami okresu wakacyjnego oraz ich pobytu w przedszkolu (zaprezentowanie dzieciom książeczki z obrazkami dotyczącymi ich pobytu w przedszkolu – co będzie podobne do żłobka a co się zmieni).
- Czym pojedziemy na wakacje?. Rozmowa z dziećmi na temat środków transportu którymi się poruszamy i możemy pojechać na wakacje.
- Rozwój twórczości artystycznej.
- Dzień Ojca. Tworzenie przez dzieci laurek dla ich tatusiów.
- Rozwijanie sensomotoryki.
- Precyzyjne dopasowywanie klocków do otworów dla nich przeznaczonych- układanka sensomotoryczna.
- Kształtowanie sprawności psycho-fizycznej.
- POJEDZIEMY NA WYCIECZKĘ? morze, góry, jezioro, rzeka, las –dzieci naśladują jazdę różnymi środkami transportu, jakie są im znane (rower, motor, samochód,…).
- KOLOROWE OWOCE-dopasowanie koloru owocu, warzywa do barw na chuście animacyjnej.
- Zapoznanie dzieci z tematem wielkości – małe duże, mniejsze – większe przy pomocy piramidki. Dzieci układają piramidkę z kubeczków z których każdy jest mniejszy od poprzedniego.